måndag 12 maj 2014

Helg med vänner med och utan päls

Har varit på utställning i Lidköping. Finalen på en härlig "pälsvecka". Vi började med vardagsbad av vissa pälsbollar i huset. Så kom Jack och fick en ny frissa totalt. Mer mellanbad av Aheri, Tanja och Oliver. Lite klipp på några som inte skulle med men behövde få sommarfrissa. Finklipp på dem som skulle ställas. Mer vardagsklipp och bad. Så fin bad på Zassa och Stella. Upp tidigt och finbad för Oliver, Aheri, Tanja och Lina. Packa ihop allt (nästan) som skulle med i bilen. (Har gjort en checklista till mig själv. Då kanske allt kommer med.) Packa in hundar och åka till Lidköping.  Kom knappt in på parkeringen pga idioter som ställt bilar huller om buller. Väl där njöt vi av solen, vänner och Dicks kycklinggryta. Mer klipp - hjälpte till att fixa lite på Naala. Vi har en bra sittgrupp i bilen som tur är när det är kallt ute. 10 personer och 11 hundar fick plats.
Morgonen därpå bjöd - regn....
Men vi hade snart kommit in och brett ut oss. "Klanen" syns! Madde och Emil delade ut leksaker till alla hundar. Med lite plock fick vi fixat koppel till alla. (Jag hade glömt finkopplen hemma...)
Resultaten på pappret blev bra. Resultaten vi upplevde bättre! Det har tränats och det märktes. Jag har varit och vänt i ringarna i många år. Jag tycker det är kul. Hoppas att det smittar. Det röda och vita gänget syns! För vi har kul!
Tack massor av Tack för upplevelsen ihop med "klanen"! När jag landat ska jag försöka få till inloggningen till hemsidan..
Resultat: Naala - HP BIR valp, Jack - Excellent 2 öklh, Oliver - VG 4 öklh, Pixel - VG 5 öklh, Aheri - Excellen 3 öklt, Lina - VG 4 ölkt, Zassa - Excellent 2 vetkl, Tanja - Excellent CK 3 btkl och uppfödargrupp bestående av Aheri, Olivet, Pixel och Jack - HP och BIS-4!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar