torsdag 22 maj 2014

Att vara nöjd

Med dagen som gått känner jag mig nöjd. Jag har haft Kerstin och Tippan på besök. Tippan skulle klippas och badas. Eller tvärt om. Det var i alla fall en hel del jobb på pälsen som skulle göras. Kerstin är en tålmodig kvinna. När hon kommit och blivit ordentligt utskälld av våra tjejer gick vi ut på trimmet. Jag fick fria händer! Tippan är en underbar fröken med en ängels tålamod. Så fram kom klippmaskinen och saxen. En ny frisyr formades. Den unga hundens muskler uppvisas numera i en frisyr värdig en vinnare. Om hon kan bära upp den?! Ja hon har muskler för sin ålder. Är den rätt? Nja ge mig en klippning till eller två så kommer den sitta bättre. Men visst är jag stolt. Oavsett hur päksen klipps är Tippan en underbar pudel som älskar sin matte. Som gör så gott hon kan och förstår i träningen. Jag är så tacksam. Kerstin förvaltar denna fröken med mild hand. Ibland är Tippan billig! Precis som vilken tonåring som helst.  Men igen har en Team MoDickare berikat en familjs liv. Stolt var ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar