måndag 4 juli 2022

Berikning

Sitter på trappan och ser på "Tanten", "Agenten", "Lilla Blå" och "Blondinen".
Smeknamnet vi givit våra flickor. Namnen som var en fråga på helgens kennelträff. Vår årliga kennelträff med fika som flera bidragit till. Samtal med glada människor och hundar. Tipspromenad med en del återvunna frågor från tidigare år, men alltid några nya. Med Dick som mästerligt grillade hamburgare med massor av tillbehör. Med Team MoDicken Mästerskapet. I år med grenar som gjorde vissa hundar mätta på köttbullar! Grattis Julia och Käthe till vinsten. 
Det var när jag stod där som domare som jag såg mig omkrig. Kände varför det är lätt att vinka av en familj som hämtat valp. Vi berikar familjer! Och sen berikar de familjerna oss!
Tack!!!

1 kommentar:

  1. Tack för att ni engagerar er så och att vi har möjlighet att träffas. Min och Majas första träff. Som jag har längtat efter detta

    SvaraRadera