måndag 5 juni 2017

Länge sen sist

Jag sitter på min vanliga plats på trappan. Lyssnar på de vanliga ljuden från fåglar och ekorrarna. Njuter av solen som börjar nå över björkarna fram till mig. Hundarna pysslar lite med bollar och tomma plastkrukor. Eller sitter bara still nära mig. Rhododendronen blommar ymnigt med lila blommor. Allt är bara frid.
Jag tänker på den stora utställningen som varit i dagarna tre. På vänners framgångar med sina hundar. Hade varit kul att vara där. Med folk, hundar, skratt och mys. Nåja, vi ska iväg kommande helg.
För visst är en långhelg med maken helt underbart. Vi har varit iväg och grattat god vän som fyllt 50. Meckat på vår älskade husbil. Badat alla hundarna ihop. (De rullade sig i igelkott-bajs!!!) Spelat många partier Yatzy. Tränat hund. Mm mm
Allt det där som är härligt att göra ihop!
Så nu sitter jag på trappan och väntar på att han ska komma ner och göra mig sällskap i solen. Ni vet ha lite trapphäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar