måndag 23 september 2013

Utställningen i Köping



Vi åkte till Köping för att ställa för första gången någonsin.
Vägbeskrivningen var lite kul, det stod ungefär:
om det inte stämmer på grund av vägarbete så får du fråga om vägen!
Dick och jag hittade en stor parkering med några husbilar och en husvagn i ena kanten.
Det var bilar med hundar i så vi gissade att vi var rätt. Jag gick och frågade en man och han sa att det var baksidan på området. Det skulle bli fullt trodde han. Och det blev det. Dock fick Jessica och Preben plats med sin husvagn bredvid oss. På fredagskvällen gick jag fram för att vara i vägen för Jenny och Håkan med barn när de packade upp sin monter. Det var kul att få kolla in det för mig nya området. Preben och jag satte upp tältet vid ringen. Det blåste ganska friskt så vi fäste många snören.

På morgonen rullade vi in med tre (3!) hundar. Hepp! Mina har nog aldrig varit så nitiskt putsade. Mellanpudlarna gick sist i ringen så det tunnade ut i leden när det var tid för dem. Men solen sken och stämningen var på topp. 



 Anita fick inte mer än good men hon var duktig och som alltid rolig att visa. Jessica hoppade runt med kameran och viftade för att få fram leenden. Tack snälla för hjälpen!



 

 Aheri var nog på sommarens bästa humör. Lite rund som hon var om magen. 6 veckor kvar till beräknad nedkomst. Hon fick betalt för det och blev 3:a bästa tik med CACIB!





Zassa njöt i solen och tyckte väl att dagen blivit lite lång. Men gjorde vad hon kunde och fick fin kritik. Excellent och BIM-veteran


Söndagen gick vi in och tittade lite, handlade lite och bara njöt. Tack vänner för denna helg!



1 kommentar:

  1. Och det finns en UNDERBAR film på Mona när hon hjälper oss under denna uställningen.. Men jag har lovat att den inte får landa på facebook.. Men ja.. den finns i min mobil.. ;-) //Jenny

    SvaraRadera