måndag 31 januari 2011


Började dagen tidigt med att hjälpa maken ur en snödriva.
Han bytte bil i går och har väl inte riktigt vant sig än vid den nya saaben. Med ovan bil, dubbfria vinterdäck och vår väg som bitvis är blankis i dag så blev det ett besök i en driva. Men Egon o jag skyndade till undsättning. Två hundplädar, halv påse sand och puttning så kom bilen ut på isen igen. Ja, just där var det inte väg utan skriskobana. Som en igelkott (försiktigt, oändligt försiktigt) tog sig sedan Dick iväg mot jobbet. Lämnade mig o sonen halv sex, mitt i skogen, jättevakna! Hemma igen upptäckte vi att Egons ena cykellampa fått fnatt o blinkade i mörkret. Den gick inte att stänga av, så blinkar det rött under trädet här ute. Undrar just vad rådjuren tror?!

I lördags var Petra med föräldrar här. Hon är matte till Oliver. Hon är så himla gullig! Med hennes hjälp (och Annes) så fick vi badat 4 hundar. Bjarne var en av dem. Jag klippte honom och han blev en karamell. Naturligtvis ville jag ha bilder, han är ju till salu ;) Men det blev så där...
Han kunde inte förstå varför vi inte bara kunde gå från trimmet. Han var trött och ville inte stå. Men med lite lock o pock så stod han tre sekunder men utan att hålla upp svansen. Han blev ganska bra på bild... men kolla spegelbilden på token som står o försöker vara rolig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar