lördag 30 oktober 2010

Nu har det hänt!

Natten till i dag blev väldigt innehållsrik! Sönerna ringde från hemmet och berättade att Aheri började få värkar. Strax fick vi reda på att en tik var född. Kort därefter så kom nästa samtal: en tik och en hane född. En stund senare pratade jag med Emil som sa: -nu blir det inga fler som det ser ut. Aheri har lagt sig på sida och är lugn. Ok, rasta henne o ge henne lite vatten med druvsocker så kan ni sova sedan.
Nja... en stund senare var det två hanar till!
Fem! Härligt!
Jag pratade med sönerna och sa godnatt. Gick en sväng med Berit o slängde mig i sängen.
Vid fyra ringde sonen: det är fyra pojkar! Hepp!
Men... en halvtimme senare ringde de hemifrån och sa att de inte skojade: det är fem hanar och två tikar! Och nu verkar allt lugnt!
Det blev inte så mycket sovit, men det är det värt! Killarna o Camilla gjorde allt hemma, TACK!
I dag ställde jag Berit här i Hannover. Jag hade glömt mina skor så jag ställde i jeans och joggingskor. Någon gång ska vara den första!
Tömde trimväskan i entrén och tappade bort lite saker i röran. Trångt och rörigt med ett helt annat utställnings ordning än i Sverige. Men med en underbar dams hjälp och lite "kolla alla andra" så kom vi in i ringen och fick visat denna busig tjej. Resultatet blev motsvarande slät etta.
Nu har jag o Egon varit o handlat lite mat som vi ska göra i ordning här i bilen. Berit har fått i sig lite mat och Egon o Dick sitter o spelar mobilmonopol. Telder är och kollar en extra sväng på amatörmässan. Kanske kan han få prutat på skärmen han såg innan... Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar