onsdag 28 maj 2014

Det man står för

Så här dagarna efter eu-valet svämmas vi över av information hur hemska vissa partier är. Hur dumma saker de vill göra med vårt samhälle. Allt kommer bli katastrof!
Jag fick lära mig att beräta vad jag står för. Berätta för de som vill veta vad jag vill göra. Inte tala om vad alla andra gör fel... Jag vet att främlingsfientlighet verkar få framgång. Men visa mig istället alternativet! Berätta vad vi har att välja på! Tydligt! Utan att peka och säga allt fel alla andra gör och står för.
Samma gäller hundar. Sluta berätta vad fel det är på alla andra! Vare sig det gäller andra raser eller uppfödare. Andras val av avelshundar eller träningsmetoder. Stå för dig själv och dina idéer.  Ibland blir det kanske inte som man tänkt sig. Men stå för det! Lär dig och gå vidare!
Du och jag gör olika val. Grundade på olika information och olika vardagar. Det jag står för gäller mig. Det står jag för. Så när någon frågar mig om mina pudlar kan jag berätta varför jag valt de hanar jag valt. Varför jag valt mellanpudel. Varför jag väljer att följa utställningsregler angående spray mm. Och det är bara att fråga mig om du vill veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar