söndag 2 mars 2014

Utställning Volviahallen SPK


 Vi samlades i Volviahallen tidig lördagsmorgon. Sanna entusiaster som på fredagen fick springa gatlopp mellan skurarna för att rasta våra pälsbollar. Min för kylning hade jag gett bort till min make. Men på något sätt hade nog en skvätt hamnat hos Ingrid som inte var i någon vidare form. Trots det badade och fönade hon två hundar med Susannes hjälp på fredagen. Och kom med gänget till utställningen. Jag fick som nybliven medlem i styrelsen stå upp tidigt och hjälpa till att ordningsställa bord, mattor mm. Det är då det är helt underbart med husbil! Då kunde jag svettig gå och fixa till mig innan det började. 


 

 PGA mattes sjukdom visade jag Jack. Pixel o Synnöve var som vanligt stiliga. Bägge killarna fick CK. Pixel blev 2:a öppenklass och Jack 4:a. Det var första gången jag visade Jack. Det var kul!


Lina och Madde var snygga men Lina ville bara nosa. Så tyvärr blev det inte mer än good. Men det var inte för att de inte var fina utanför att domaren inte kunde se några rörelser. Madde lovar att träna!
 
Aheri och Saga under granskning av domaren som var petig med päls och steg.
Saga blev 3:a öppenklass och Aheri oplacerad.
 
Zassa och Preben gick in och visade hur ett rutinerat par gör det! Zassa sprallade och Preben log! Excellent och 2:a bästa veteran. 
Så var det gruppdax. Preben ställde upp och visade Jack. Bakom Synnöve syns Armand och Lage som var på plats med matte och husse för att titta. 
Eftersom Jack inte uppskattade att vara ifrån matte så ville han inte fullt ut. Så med en sekundsnabb ändring så höll jag i honom och Preben i Aheri. 
 
Ursöta Tippan! BIS-4 valp 6-9 månader

Tack än gång vänner för en underbar helg!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar