söndag 11 december 2011

Nu har vi varit där!

Stockholmsresan blev så av. Vi började dagen med glashala vägar som kunde fungera som skridskobana utan problem. Men "bara" grusvägen upp till kyrkan.
Hämtade Jenny och Engla vid Gröndal. Glada över att ovädret verkade dröja.
Åkte genom Trollhättan o tankade. Sen mot Lidköping för att hämta Angelica.

Resan uppåt gick ganska lugnt. Det regnade en del, en hel del! men det riktiga ovädret drabbade oss aldrig. Vi fick lite snöblandat på oss men inte mer. Passade på att stanna o rasta när det inte var nederbörd. Men Englas tassar blev svarta... Aheri blöt och krullig...
Tack vare Angelicas GPS så hittade vi lätt till hotellet. Gratis (!) parkering 50m från entren. En jätte-trevlig kille som inte pratade svenska i receptionen. Log lite extra och blev lovad frukost före sju. (Den öppnade egentligen 7.30) Rummet var enkelt men fräscht och rent. Bakom hotellet fanns en liten slinga med träd, gräs och buskar att rasta på. Perfekt!

Efter en varm natt, rastning av hundar, omföning av ben, dusch av tjejer, hårfix, sminkning, tidig frukost och inpackning var vi efter 6 minuters färd framme vid mässan. Fick bra parkering 200m från entren. UNDERBART! Tack Liss för tipset att vara på plats tidigt!

Inne vid ringside så kändes det stort. Och med tanke på att Jenny och jag ställde i olika hallar så kändes det lite ensamt. Jag blev filmad i bakgrunden av tv4 som gjorde reportage om en storpudel. Domaren tyckte inte om Aheris huvud!!! Nej jag skojar inte: enligt kritiken har hon inte tillräckliga kvaliteter i huvudet... Men okey päls. Very Good fick hon...
När vi klev ur ringen så sprang vi bort till Jenny och Engla och fick se dem plocka titeln Nordisk Juniorvinnare 2011! Kvalificerade till Crufts!!! Super Grattis!

Packade ut sakerna i bilen för att slippa släpa på allt. Men det var svårt att gå med hund bland stånden. Folk trampade på hundarna!! Angelica fick sin krycka undansparkad... Ja det var trångt, men lite hänsyn tack! Aheri stod i min famn med framtassarna på axeln. Då var det ok.
Jag handlade balsam, ben o lite special schampo. Orkade inte ta in så mycket mer. Vi konstaterade att det var som på alla mässor dyrt, jättedyrt, att handla något att äta. Därför åkte vi en bit utanför stan innan vi stannade för att äta. Hundarna var jättetrötta och brydde sig inte om att vi gick ur bilen.
Jag råkade säga något om hur skönt det var att det inte regnade i alla fall när jag körde hemåt. Det tog några minuter så öste det ner. Men milen rullade på. Enda olyckan: en fågel, troligt en uggla, flög in i bilsidan. Alla hemma strax efter halv nio.

Tack till Angelica och Jenny för att ni gjorde resan helt underbar!
Nästa år kanske vi åker dit igen :)

1 kommentar:

  1. Nä! Jag var ju på mässan i söndags och stod i Basenjimontern!

    Nästa gång du är i Stockholmstrakten får du hojta så kommer jag och hejjar på!

    Kram Johanna!

    SvaraRadera