torsdag 19 december 2013

Julstress eller inte

Har fått lite julkänsla. Packat in julklappar och druckit glögg. Varit en sväng in till Trollhättan och trängts med folk. Folk som är som en stressad myrmassa. Listor långa som USAs längsta basketspelare. Stress! Så åkte vi hem och packade upp tre påsar mat och annat. Funderade på om jag skulle byta till julgardiner. Men jag hejdade mig och insåg att jag mycket hellre sätter upp vårgardiner direkt efter jul. Så fönstren får stå med el-ljustakar men utan tomtar och glitter. Det är mörkt och kladdigt utan kyla och snö. Inte så mycket att hetsa upp sig för. Det som verkligen känns viktigt är att få träffas. Få de stunder med vänner som lyser upp tillvaron. Jag ser verkligen fram emot att få äta middagar med våra söner. Att få träffa valpköpare med familjer. Att skita i alla måsten och bara få vara stilla. Jag ska njuta av min man och sovmorgnar, kaffe på sängen, kramar av barnen, kortspel, fika med vänner, god mat och mycket mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar